tiistai 2. kesäkuuta 2015

Uusi tulokas

Oltiin viikonloppuna Viron voittajassa. Mä olin itse ilmoittanut Frodon sinne, mutta.. sattuneesta syystä se kokemus jäi välistä sen kanssa. Lähdin sitten ihan reissaamis- ja lomailumielessä sinne, olihan hyvä kaveriporukkakin kasassa ja kaikki hotellit sun muut jo maksettu :). Olihan siihen toinenkin syy, olin varannut rottweilerin pennun Alweilerin kennelistä, joka oli tarkoitus tuoda sitten samalla reissulla Suomeen.
Sieltä tuli siis reipas pieni tyttöpentu, nimeltään Alweiler Thorgunna "Ruuti"ksi hänet nimettiin. Ruuti lähti sijoitukseen Ouluun, Maikille. Muutoin en olisi noin kauas häntä kyllä luovuttanut, mutta kyseessä oli onneksi tuttu ihminen jo muutaman vuoden takaa. :)

Ruutista sai kyllä heti tosi reippaan ja hyvän oloisen vaikutelman. Tosin kun otin sen syliin ensimmäisen kerran niin se päästi ihan hirveät vesikurapaskat mun päälleni :D. Rakkautta ensi silmäyksellä vai miten se meni.. Kuitenkin pentu jäi sitten autoon kun palauduin meidän kehälleni takaisin. Aurinko alkoi siinä sitten paistaa aika reippaasti joten hain pennun meidän kanssa kehän laidalle. Sille olikin oma pikku kevyt häkki siellä. Tosi kivasti sinne rauhoittui nukkumaan ja katseli sieltä maailman menoa. Kävin Ruutille sinne sitten ostamassa kunnon pehmyt alustan (siellä oli vain pyyhe ennestää), sorsalelun ja pari luuta. Sitten tietysti siellä oli se ennestään oleva pyyhe. Oli tyttelillä mukavat oltavat. :)
Tietysti ihmiset hirveästi tahtoivat tulla rapsuttamaan Ruutia kun pieni ja söpö rotikkalapsi, oli kyllä tosi hyvät kokemukset ja reippaasti se menikin kaikkia itse katsomaan. Toisiin koiriinkin teki reippaasti tutustumista, vaikka kaverit olikin sitä ihan hirmuisesti isompia :). Vähän sillä oli semmoinen mielistelevä olemus, mutta... en itse sinällään ihmettele kun pentulaatikosta suoraan kunnon maailman matkalle.

Käytiin sitten SuperAlkossa (tietysti!) ennen kuin lähdettiin laivaan ja siellä vielä yritin Ruutia pissattaa. Ihmiset paukutteli autojen ovia, pari ensimmäistä se säpsähti, mutta sen jälkeen se oli hänen mielestään ihan peruskauraa :).
Laivaan odotellessa Ruuti hiukan ulvoi, oli kyllä huvittava ääni. Suomen päässä kun palauduttiin autolle odottamaan, että sen saa ajaa pois sieltä, käytiin luonnollisesti tarkastamassa koirien olot ja avaamassa autojen ovia, että saavat happea. Vähän jännityksellä odotin, että miten Ruuti on reagoinut kun auto jäi laivan peräpäähän ja tärinä oli aikamoinen. Siellä oli kuitenkin iloinen, edelleen häntää heiluttava ja pussaileva pikku tyttönen vastassa :). Ei ilmeisesti siis suurempaa jännitystä laivamatkastakaan!

Satamasta mun äiti tuli hakemaan mut ja tavarat ja Ruutin. Ruuti tekikin pissat onneksi sitten satamasta. Kova tyttö pidättämään kun oli viimeksi pissannut näyttelypaikalla!
Raasulla alkoi jo hermo palamaan kaikesta matkustamisesta ja äitin kuskatessa mua satamasta Espooseen heidän pihaansa (mun auto oli siellä) niin Ruuti päästi kunnon ulvonta konsertteja:). Samoin Espoo - Hyvinkää akseli meni aika ulvoen, motarilla kun avasin sitten ikkunaa, niin hän rauhoittui siihen. Ajoin sitten ikkuna auki Hyvinkäälle asti :D.

Olin ihan varma, että Ruuti olisi väsynyt matkasta ja ruuan jälkeen alkaisi ottaa unta palloon. Haaveeksi jäi mun osalta tämä. Syömisen jälkeen hän raviteli kaikki lelut ja yritti tuhota koko kämpän. Ruutin nosti pahan teosta toiseen paikkaan, niin se oli jo valmiiksi suu auki ja tarrasi kiinni matkan varrella kaikkeen. Kaatoi se kerran tuon 5l vesikupinkin.. :D.

Mutta, tiivitettynä.. Tosi hieno ja reipas, rohkea ja aktiivinen rottiksen alku! Haltijakin on vaikuttanut oikein tyytyväiseltä lapseen. Toivon kaikkea hyvää Ruutille ja Maikille, toivotaan että Ruutista kasvaa iso ja terve, hieno harrastuskoira ja perheenjäsen. :)
Pari haaveurosta mulla on kiikarissa, joita Ruutille voisi käyttää, jos siitä kasvaa sellainen, että sopivat yhteen. Tosin tämänhän näkee vasta sen 3 vuoden päästä, mutta haaveilla saa ja pitää :P.

Meidän porukalle tuli myös hienoja tuloksia Viron voittajasta, onnea kaikille mun osalta!

Belgianpaimenkoirat:
Bestia "Rem" AVO ERI3 SA

C'Ya Soon Z Kovarny "Guru" AVO ERI3 SA PU4
Mustantuiskun Savannah AVO EH2
Cäsarborg's Xhining Xtar NUO ERI1 SA PN2 VARA-CACIB !! Onnea superisti Jenni!

Kooikerhondje
Jeroom Jakkel VET ERI2

Breco AVO ERI2

Hieno reissu! Tämän porukan kanssa lähtisin ihan milloin vaan uudestaan liikkeelle! :)